when I see your face, there's nothing I want to change

Jag har precis fixat CV'et med bild och allt. Hade nästan glömt bort hur man gjorde det, eftersom jag inte längre går i skolan så tänker jag inte på hur ett Word-dokument fungerar. Jag glömmer saker väldigt fort (nattens understatement). Efter att jag fixat det lade jag in det på min sida på manpower. Suck! Jag blir så less det här med Oslo på många olika sätt. Det är egentligen det jag vill, men jag vill ha viss säkerhet med att flytta också. Äsch, jag orkar inte krångla mer för idag.
På tal om Oslo så åker jag dit om mindre än... 4 timmar. Jag är fortfarande uppe? Jag ansåg efter min och Millans filmkväll att det inte var någon idé att lägga sig. Jag blir bara tröttare om jag bara sover tre timmar. Värdelöst! Iallafall, imorgon ska vi se om vi får någon tur på manpower i Oslo och söka jobb och sådär.

Well, som sagt. Jag och Camilla har haft filmkväll (igen, haha). Vi har hittills inte gått på någon nit i filmregistret. Vi har väljt endast bra filmer. På kvällens schema stod Precious. Åh, jag rös ända in till benmärgen när jag såg den filmen. Det handlar om en 16 årig tjej som är gravid med sitt andra barn, med sin egen pappa. Hennes mamma misshandlar henne både verbalt och fysiskt. Det är ett otroligt djup i filmen och jag anser att det inte är någon slump att filmen erhållit två Oscars. Den är otroligt bra, på ett ledsamt sätt. Man kan inte annat än beundra styrkan hos Precious.

Näpp, nu ska jag packa morgondagens träningskläder och försöka plita ner några kloka brevrader till min kära vän Josefine. Jag saknar henne, mycket. Kan det inte bli lördag nu?

Macy Gray – Kissed It
En otroligt härlig låt. Rösten är så extremt mysig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0